P&P Autójavító Bt. karosszéria javítás, biztosítási
ügyintézés, autószerelés, vizsgáztatás,
autómentés, éjjel-nappal,
hozom-viszem szolgáltatás
SZERZŐDÖTT
PARTNEREINK



Allianz Hungária Biztosító

 
MagunkrólSzolgáltatásainkGalériaAjánlatkérésKapcsolatOldaltérkép
 
SZOLGÁLTATÁSAINK
Kérjük, válasszon!



biztosítási
ügyintézés

karosszéria
javítás


fényezés

vizsgáztatás,
felkészítés

szezonális
átvizsgálás


hozom-viszem
szolgáltatás

autómentés
éjjel-nappal


cégeknek

ajánlatkérés
e-mailben


» FÉNYEZÉS

Az autófényezés hőkamrás fényezőműhelyünkben történik, a munka során a legjobb minőségű festékeket használjuk. A gépkocsik színét az autógyár által meghatározott színkód alapján keverik ki szakembereink. Szolgáltatásainkat a márkaképviseleteknél lényegesen alacsonyabb áron, de azonos minőségben kínáljuk.

Az állapotfelmérés során a megrendelő igényei és az autó állapota alapján kiderül, hogy milyen jellegű karosszériamunkára, illetve fényezésre van szükség. A megrendelést követően az autót előkészítjük a fényezésre.

Első lépésben az adott területről minden, a festést akadályozó elemet eltávolítunk. Le kell szerelni a díszléceket, kilincseket, lökhárítókat, ki kell szednünk az ablaküvegeket, lámpákat, indexeket, szellőzőt, stb.; attól függően, hogy mely részét fényezzük az autónak.

Ha belső fényezést is kérnek, vagyis a belsejét (az ún. falcokat) valamint a csomagteret, motorteret is festetni szeretnék, akkor mindent ki kell szedni az autóból, még a motort is.

Az ajtók belsejének (a falcoknak) a festése esetén az ajtó külső-belső szétszedését és leszerelését javasoljuk, ill. mi így vállaljuk, hiszen csak így lesz jó minőségű és tartós az eredmény.

Ezután következik az előkészítés, a csiszolás, alapozás.

A jó előkészítés az egyik legfontosabb a minőségi fényezés szempontjából. Sokan itt spórolnak idővel, anyaggal, s ezt az elkészült munka tartóssága bánja.

A csiszolás mértéke függ az autó korától, ill. a rozsdásodás fokától. Erősen korrodált alkatrészek esetén előnyösebb a korrodált rész cseréje, mert e nélkül csak ideig-óráig lesz megfelelő a festés. A kevésbé rozsdás alkatrészeket speciális tárcsákkal fémig csiszoljuk.

Ezután egy erősebb összetételű ún. üvegszálas kittből hordjuk fel az első réteget, majd megint csiszolás, persze már finomabb papírral.

Ezt követően a füllert fújjuk fel, ami tulajdonképp egy töltő/kitöltő anyag. A felvitt réteg utáni száradási (várakozási) idő változó.

Csak mindezek után kezdődhet el az autó tényleges fényezése. Az erre a célra speciálisan kialakított megfelelő hőmérsékletet biztosító hőkamrában, a fényezőkabinban. Profi fényezést a levegőben található apró porszemek, szennyeződések miatt nem lehet pl. garázsban produkálni. Fényezés előtt por-, és zsírmentesítővel teljesen letisztítjuk a gépkocsit. A kocsira a 2-3 bar légnyomással működő szórópisztollyal több rétegben szórjuk fel a festéket.

A legtöbb esetben a fényezést a lakkozás követi. A legtöbb 5-10 évnél fiatalabb autónál már minden szín gyárilag felüllakkozott (a matt akril színre egy fényt adó lakk réteg kerül), ezért a javított elemeket is lakkozni kell a szín felvitele után.

Az utolsó réteg felvitele után kb. negyed órával kezdődhet a szárítás. A fényezőkabinban ilyenkor 60 fok feletti hőmérséklet van, amiben 30-40 percet tartjuk az autót.
Generali-Providencia Biztosító

UNIQA Biztosító

AEGON Magyarország Általános Biztosító

DEKRA-Expert

K&H Biztosító

OTP Garancia Biztosító

Genertel Biztosító

Posta Biztosító

Közlekedési Biztosító Egyesület


 
© 2009 P&P Autójavító Bt.